Reklamation
Även om alla våra produkter genomgår noggranna tester, kommer det tyvärr ibland att finnas vissa varor som slinker igenom utan rätt kvalitet.
Vi följer reglerna i konsumentköplagen och erbjuder som utgångspunkt minst tre (3) års reklamationsrätt. Reklamationsrätten gäller vid produktionsfel eller andra brister som kan kontrolleras i produktionsprocessen, och vid fel eller brister ska vi reparera eller ersätta varan med en motsvarande produkt utan kostnad för dig som kund.
Viktiga punkter vid en reklamation:
- Reklamationer ska enligt konsumentköplagen riktas mot säljaren eller försäljningsstället, alltså där produkten köptes.
- Du är skyldig att uppvisa ett köpbevis (kvitto eller bankutdrag) med köpesumma och datum för att kunna utnyttja reklamationsrätten.
Vad täcks inte av reklamationsrätten:
Reklamationsrätten täcker inte skador som beror på normalt slitage, felanvändning eller bristande/felaktigt underhåll, men kan ändå eventuellt repareras mot en överenskommen tilläggskostnad.
Här anmäler du din reklamation:
Reklamationer ska anmälas i returportalen. Den hjälper dig enkelt genom formuläret. Obligatoriska fält är markerade med en (*) och måste fyllas i innan du kan skicka in.